maandag 2 april 2012

Lesmateriaal over vluchtelingen kinderen

Bekijk grote afbeelding 'Hier ben ik veilig' Prijs: €0,00 Stel een vraag over dit product Hier ben ik veilig - leskket voor groep 7/8 basisschool ‘Ik wist niet waar we heen gingen. Ik had nog nooit witte mensen of blond haar gezien. Ik wist niet eens dat dat bestond. Toen ik aankwam in Nederland was ik vooral verdrietig. Waar was ik? Alles was anders’ (Amina, 11 jaar) Het verhaal van Amina is een van de verhalen uit het nieuwe lesprogramma ‘Hier ben ik veilig’, gemaakt voor de groepen 7/8 van het basisonderwijs. In het programma leren kinderen wat het betekent om te vluchten en alles achter te laten. Ook wordt uitgelegd wanneer vluchtelingen in Nederland mogen blijven en wat er nodig is om een nieuw leven op te bouwen in een vreemd land. In korte animatiefilmpjes en twee afleveringen van het kinderprogramma Het Klokhuis wordt het vluchtelingenbeleid uitgelegd en vertellen vluchtelingkinderen hun verhaal. Tussendoor gaan de leerlingen aan de slag met groepsopdrachten, presentaties en een quiz. Een voorproefje is te zien op www.vluchtelingenwerk.nl/publicaties. Hier vindt u ook meer informatie over het lespakket. © VluchtelingenWerk Nederland 2012 Door scholen en afdelingen VluchtelingenWerk Nederland kosteloos te bestellen. Overigen: 5,00 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten